Alla inlägg under december 2010

Av Sofia - 30 december 2010 15:00

BUS


Kom ner till Lund igår, så nu kanske man kan börja slappna av lite grann. Hade två gps:er på vägen ner.. en i min bil och sen brorsan som körde framför... Ha ha


På kvällen stack jag och A iväg och handlade mat. Blev rätt mycket! Men det var skönt att bara få vara tillsammans med brorsan! Händer inte alltför ofta...


Just nu är jag ensam hemma med Teklisen - har fått fina teckningar och allt! Hittade en teckning på golvet utanför badrummet som hon hade gjort när jag stod inne i duschen. Sen hittade jag en teckning med fina fjädrar på under kudden. Hon är bara för söt! Nu sitter hon i soffan och läser Barna Hedenhös...

Av Sofia - 27 december 2010 22:30

Försöker så gott det går...


Har varit på Lisebergsteatern och kollat på Madicken. En jobbig men väldigt rolig upplevelse!


Har varit uppe vid "stora" pulkabacken - som av någon konstig anledning inte är så stor längre!


Har åkt med A & P till sportaffären - resultatet blev ett par gröna mjukisar.


Har spelat lite Xbox Kinect - bra för kroppen - men inte lika bra för lungorna. Har  ju fortfarande problem med den grymt envisa hostan! Som blir ännu värre genom kyla och ansträngning...

Av Sofia - 26 december 2010 16:00

Tror jag håller på att bli knäpp...


Jag gör ju precis som hon vill, ändå blir det inte bra! Idag tvingade jag ner lite omelett och köttbullar till lunch, och sen händer samma sak igen. Att hon sen frågar mig varför jag äter när jag ändå inte får behålla maten gör ju inte saken direkt bättre. För om jag inte äter alls så blir det ju ett jävla liv!!! Sen har hon dessutom fått för sig att jag skulle ha bulimi, för hon tror att jag verkligen vill kräkas... SUCK


JAG LÄNGTAR VERKLIGEN HEM

Av Sofia - 25 december 2010 19:30


23/12-2010


Vad jag än gör eller säger så blir det bara fel... Hade det inte varit för A så hade jag gett upp för längesen, bara skitigt i att fira jul och istället göra sånt som jag känner mig trygg med! Men nu är det inte så och istället måste jag lägga all energi på att försöka undvika konflikter.. och det går ju inte riktigt lysande om man säger så... SUCK


Kan någon förklara..? Hur kan det vara bättre att pressa i sig riktig mat som man sen bara får upp igen än att hålla sig till näringsdryckerna som man i alla fall får behålla?!? Jag får inte ihop det! Varför skulle det vara bättre? Eller är det bara ytterligare ett "bevis" på ren okunskap? Man kan ju börja undra... Men jag gör som hon vill, som med till exempel julmaten igår.. jag tog och jag åt.. för att inom loppet av ca tio minuter sedan få upp allt igen... (Och lägg till den där grymma hostan åxå.. som vissa tycker låter som lunginflammation)


Jag hoppas verkligen att jag får den där kallelsen till gastroskopin snart.. inte för att jag ser fram emot det.. men det behövs verkligen! Orkar inte ha det så här längre! Ska inte behöva ha det så här längre!


Några dagar till.. sen blir det i alla fall lite lättare.. då kommer A med familj hit och stämningen blir totalt annorlunda! Även om vi kommer att göra jobbiga saker (som tex teatern) så känner jag mig ändå tryggare när A finns här. Jag behöver inte ta emot lika mycket "skit" som annars, då allt och åter allt verkar vara mitt fel! Jag kan faktiskt inte rå för att jag är den jag är...


JAG LÄNGTAR HEM


Tips på en väl läsvärd bok! Skriven av Inger Jalakas


NÖRDSYNDROMET - allt du behöver veta om Aspergers syndrom

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards