Alla inlägg under oktober 2011

Av Sofia - 30 oktober 2011 22:17

Efter dagens grymma huvudvärk och korta promenad - så har jag nu påbörjat den nyaste stickningen.



Gissa ett fel..? Typ


Laddar inför hemresan till Småland imorgon! Och troligen blir första stoppet Hjortsberga... Får la se hur mycket jag pallar med - vill ju hitta tillbaka till musiken igen. Vill ju fixa att sjunga - inte bara skriva..! Ångesten ska inte få vinna! Det är jag mot den! Det är jag mot verkligheten! Det är jag mot allt! Måste intala mig själv att det inte är "dom" det handlar om - jag behöver inte vara rädd för dom! Dom är ju fortfarande på samma sida..! Dom är ju fortfarande på min sida..! Dom är ju bara DOM lixom..!


KRAM

Av Sofia - 29 oktober 2011 21:40
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Seg

Av Sofia - 28 oktober 2011 22:45

Började dagen med extremt jobbig huvudvärk! Det vill säga sängläge hela förmiddan...


Dagens kraftansträngning - att byta däck på bilen. Visserligen behövde jag inte fixa det helt själv, men nu är i alla fall vinterdäcken påsatta...


Sömn kan man aldrig få för mycket av - eller? Hoppas på att få sova några timmar inatt, men framförallt så hoppas jag att jag vaknar UTAN huvudvärk imorgon..!


Biter ihop så gott det går, men det är svårt... Borta bra men hemma bäst?


KRAM


Av Sofia - 27 oktober 2011 22:15

Idag har jag kört med lilla racern till Göteborg - utan problem. Och det gick hur lugnt till som helst... I Gislaved fick jag även igång bilstereon igen - och så länge jag inte rör volymknappen så går det i alla fall att lyssna på den - utan att spränga både högtalare och trumhinnor...


Jag känner mig som en tickande bomb..!


Dagens huvudvärk börjar kännas en aning påfrestande.


Och nu är det dags att sova - så go'natt världen!


KRAM

Av Sofia - 26 oktober 2011 22:45

Kvällens tripp till Alvesta är avklarad! Tummen upp för präst och kantor..!


Efter kvällens något djupa samtal så finns det egentligen bara en sak att säga; jag har fortfarande en lååång väg tillbaka. Men så länge jag inte lägger av så går det i alla fall åt någorlunda rätt håll! Är just nu inne i den värsta "deppen" på riktigt länge, men en fighter ger väl inte upp... Eller?!? Over And Out



KRAM

Av Sofia - 25 oktober 2011 22:30

Ingen nämnd och ingen glömd - ni vet säkert vilka ni är ändå... TACK för att ni tror på mig när jag inte gör det själv! TACK för att ni fortfarande bryr er! TACK för att ni ger mig nytt hopp i en trasslig tillvaro! TACK för att ni helt enkelt finns!



Efter lite mer än 30 minuters väntan på bilverkstan så kommer dom ut och säger; "Tyvärr har vi beställt hem FEL delar, så vi kan inte fixa bilen idag..." Så nästa vecka ska den in igen - för 4:e gången på 2 veckor! Men dom har i alla fall fixat så att den inte låter som en helikopter längre. Och det är absolut ingen fara att köra med den - inte ens långa sträckor. Så jag kan "lugnt och fint" köra till Hisingen som planerat...


Har laddat inför morgondagen med pepparmyntste, kycklingröra och cola. Och ska nu avsluta kvällen med film... Smurfarna? Skärgårdsdoktorn? Eller varför inte Beverly Hills? Får se!


KRAM

Av Sofia - 23 oktober 2011 16:47

 © ScH


Du möter min blick

och jag ser bort

Gör allt

för att inte fastna

i dina trygga ögon

Gör allt

för att inte fastna

i din trygga famn

Kämpar

med näbbar och klor

för att hålla dig på avstånd

Kämpar

med näbbar och klor

för att inte riva muren

Kämpar

med näbbar och klor

för att överleva

Av Sofia - 23 oktober 2011 16:30


* Veckohandling med bostödet (varken mer eller mindre)


* Nytt och troligen ganska tufft samtal med farbror P


* Körövning i Alvesta (ett måste - för min egen skull)


* Bilverkstan (sen blir lilla racern som ny igen)


* Jobbet (positivt om jag fixar det)


* Träffa den nyaste vikarien i bostödet


* Nytt samtal (om vargar) med Alvestas hm coolaste präst


* Ungdomsmässan i Alvesta


* Besök av mamma


* En tripp till Göteborg (mest för att byta däck på bilen)


Som sagt - en hård vecka väntar... Men ett steg i taget, och så länge jag inte ger upp - så går det i alla fall (förhoppningsvis) åt rätt håll..!


KRAM

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards