Alla inlägg under november 2011

Av Sofia - 30 november 2011 17:20

Vet vad jag borde göra ikväll, men pallar inte... Så om jag inte kommer iväg som det är tänkt, får det bli en riktig hemmakväll istället! Softa med dataspel framför TVn kanske? Eller varför inte sticka klart handledsvärmaren? Eller skriva en ny låt till? Eller varför inte bara vara? Får väl se...


Idag har jag börjat med den nya medicinen. Äntligen! Hoppas bara att den kan hjälpa mig mer än den gamla. Så att det går åt rätt håll igen..! När jag var nere på apoteket för att hämta ut medicinen, så började bruden babbla om att det var den 12:e idag.. så undra vem som egentligen inte hade riktig koll på läget..? Tur att bruden är så snygg - så att det jämnar ut sig lixom... ;o)


Tummen upp för allt det jag vill göra - för det är väl ändå tanken som räknas va???


KRAM

Av Sofia - 29 november 2011 20:00

Är bara så sjukt trött


Har varit nere på jobbet idag. Var rätt lugnt där - men jag stressar fortfarande när jag jobbar. Vet inte hur jag ska kunna ta det lugnt lixom..!


Bakläxa till bostödet - igen! Det är en stor skillnad mellan att pusha eller att pressa - och det är det dags att vissa personer nu börjar lära sig... Visst, i all välmening - men dom måste ändå börja tänka sig för..! Annars skiter det sig, som det gjorde även denna gång...


GRATTIS på födelsedagen Tekla! Du är världens bästa 9-åring! 


KRAM

Av Sofia - 28 november 2011 15:13

Okej, dags att erkänna - jag är totalt fast i Bubble Island! Så otroligt beroendeframkallande...


Gårdagskvällens adventskonsert i Alvesta var magisk. Och jag är nästan (men bara nästan) lite stolt över mig själv - fixade ju att vara med och sjunga 6 av 8 låtar! Det är mer än på väldigt länge..! Det märks att det har börjat släppa lite i halsen nu, börjar kunna hänga med på lite högre toner igen - som jag inte kunnat göra innan. Så nu får sopranerna se upp - för ALTarna kan faktiskt konkurrera... ;o) Träffade en gammal klasskompis på konserten igår. Blev något glatt överraskad när jag dessutom insåg att vi faktiskt skulle sjunga ihop åxå. Var lixom inte riktigt beredd på det... Herregud, det är ju typ 6 år sen vi sjöng ihop! Men det var i alla fall roligt att träffa honom igen! Efteråt hängde jag en stund med G (fortfarande den bästaste) - innan vi sen körde hemåt i blåsten. Självklart körde jag hur lugnt som helst - hade ju dessutom någon som låg framför mig hela vägen och bestämde farten...


Nu blir det uppladdning inför kvällens körövning i Hjortsberga!

KRAM

736

Av Sofia - 28 november 2011 14:15

 © 111128


NÄR LIVETS LÅGA SLOCKNAT HAR

NÄR INTE KRAFTERNA FINNS KVAR

DÅ SÖKER JAG EN VÄG ATT GÅ

OCH HOPPAS ATT JAG HITTAR DÅ


DEN VÄG SOM HJÄLPER MIG ATT NÅ

DEN VÄG SOM FÖR MIG TILL MIN VRÅ

DÄR JAG KAN KÄNNA HOPP OCH TRO

DÄR TRYGGHETEN KAN GE MIG RO

Av Sofia - 22 november 2011 22:33

Ska nog inte säga så mycket om att vissa andra är glömska! Efter kvällens körövning så upptäckte jag att jag hade glömt bilnyckeln - kvar i bilen..! Får väl skylla på att 1 veckas sömnlöshet sätter sina spår... Om det var svårt att komma in i bilen? Nej! Hade ju till och med glömt att låsa den...


"Pillertokig" som jag var ikväll - så lyckades jag även med att få dörren till kyrkbänken att hoppa ur sitt fäste. Kan lova att det blev ett och annat asgarv... Men kul var det i alla fall!


Har även haft ett rätt bra läkarbesök hos Dr A idag - så snart ska jag ändra på medicineringen. Hoppas bara att den nya sorten kan ge lite positiv effekt! Till det bättre! Har fortfarande svårt att tro på orden; "..det kommer bli bättre.." Men en fighter ger inte upp - så enkelt är det bara!


Nu blir det Skärgårdsdoktorn för hela slanten! Lagom rogivande när det kryper i exakt hela kroppen..! Så go´natt världen - för i natt är det min tur att få sova!


KRAM

Av Sofia - 20 november 2011 05:03

Snälla John Blund - kom tillbaka!!!


Go´morron Världen


Go´natt Världen


KRAM

Av Sofia - 18 november 2011 22:21

Bubble Island

Av Sofia - 18 november 2011 18:30

Slocknade (med magkramp) runt klockan 05 imorse, sen upp igen vid 09:30. Var inte direkt pigg om man säger så... Men vad gör man inte för bostödets skull lixom? Har lyckats hålla igång rätt bra ändå idag - har tvättat, sorterat kläder, gått på promenad och cyklat 5,85 km. Inte så illa..!


En av mina största fiender just nu är fortfarande maten - det funkar bara inte!


Ska återgå till att softa framför TVn och invänta kvällens program; Doobidoo, Idol och Criminal Minds. Det blir till att zappa... Hoppas att jag sen kan få lite mer sömn inatt!


KRAM

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards