Alla inlägg under mars 2012

Av Sofia - 31 mars 2012 20:30

Försöker skriva en ny tillägnad låttext - men det går inte... Saknar fortfarande ord! Du underbara..!


Vetskapen om att du inte längre finns här hos oss gör så himla ont! Det är ju inte så här det skall vara! Du fattas oss! Livet blir aldrig detsamma igen utan dig. Du underbara..! Det är så svårt att ta in.. att förstå.. att gå vidare.. att leva. Så jag tänder ännu ett ljus - och tänker på dig! Tomheten och saknaden finns - inom mig. Minnena av dig finns - inom mig. Dag efter dag passerar - men i mitt hjärta kommer du för alltid att finnas kvar! Och jag vet att du nu tillhör skaran av himmelens vackraste änglar! ♥ Sov så gott min älskade vän ♥


Av Sofia - 29 mars 2012 22:15

Har varit på jobbet idag



Efter att jag hade gjort lite mer än 200 stycken "plastmojänger" så sa K till mig att sluta jobba. Med andra ord så fick jag sluta lite tidigare idag... Jag vet att jag jobbar fort ibland, men jag kan ju inte ta det lugnt! Vet inte hur man gör..! Kanske bara bra att jag skall vara ledig nästa vecka? Visserligen börjar en ny "personal" att jobba då - men henne kommer jag ju ändå att träffa när jag kommer tbx igen..!


Snart kommer det åxå att bli en hel del förändringar med bostödet. Dom finns ju där för att jag behöver dom - men funkar det inte så funkar det inte... Det sista jag behöver är mer stress - för en stressad tillvaro innebär problem! En stressad tillvaro skapar kaos! En stressad tillvaro suger! Men förhoppningsvis kommer vissa förändringar att göra mig lugnare - så att jag så småningom kan känna mig trygg igen..!


Försöker ladda inför kyrkan på söndag - men vet inte vart lusten har tagit vägen..? Känns bara otroligt obekvämt att ens tänka tanken just nu - även om jag vet att jag kan klara av det... Men är det värt det? Jag vet faktiskt inte...


Film - melonglass - cola => resten av kvällen kan funka...


KRAM

Av Sofia - 27 mars 2012 21:51

 



Blev dagens höjdpunkt på jobbet



Blev 175 stycken gjorda idag


KRAM

Av Sofia - 25 mars 2012 20:15

GRATTIS till mig på min födelsedag!


I morse kom N och väckte mig med sång och blommor. Han var så söt så..!



KRAM

Av Sofia - 23 mars 2012 15:15

Ännu en ängel har lämnat oss!


Du underbara..! Du har (mer eller mindre) funnits i mitt liv sen sommaren 2005. Nu lever du inte längre... I mitt hjärta kommer du alltid att finnas ändå! I mitt hjärta kommer du alltid att vara saknad! Du underbara..!


Minns första gången jag skulle ner och fixa tågbiljetter - då du erbjöd dig att följa med.. Och vi hade hur kul som helst! Det var första gången vi umgicks helt själva...


Minns första gången jag skulle berätta min "hemlis" - och som den självklaraste saken i världen kontrade du med orden; "Det där har jag redan fattat. Jag ser och jag vet - för jag har varit där själv!" Den känslan du gav mig just där och då - mitt över järnvägsspåret - är än idag oersättlig! Du fick mig att förstå.. att våga.. att vara mig själv!


Minns och låter tårarna rinna. Du är älskad och saknad av mig och så många andra! Overkligt! Ofattbart! Tragiskt! Hoppas att din själ har funnit ro. Du är borta - men lever vidare inom mig. Vila i frid vännen!


FAN



Av Sofia - 22 mars 2012 22:30

GRATTIS till Bästaste G och D!


Har varit nere en sväng på jobbet, och det var hur lugnt som helst. Idag var dessutom väldigt många borta, och det betyder ju att "eliten" var där - dvs jag och en person till..! Men torsdagarna brukar vara rätt så lugna, framförallt efter pausen. Tisdagarna är det lite värre med... Men förhoppningsvis blir det lite lättare sen när den nya personalen har börjat och dom flesta förändringarna börjar komma på plats!


Står i valet och kvalet - viljan finns där någonstans men inte orken! Försöker tänka på dom där små sakerna, men det enda jag ser är bara stoppskyltar och avtagsvägar... Vill bort till landet där det inte gör lika ont att leva..!


KRAM

Av Sofia - 21 mars 2012 19:15

Och så ler vi mot omvärlden idag med..?


Fick visa leg på Hemköp idag..! Vad jag köpte? Kickup


Gick hur lätt som helst hos tandläkaren idag! Först kollade hon på röntgenbilden i datorn, sen på tanden - för att till sist bara lugnt konstatera; "Nähä, den här fina tanden behöver vi inte alls laga ännu..."


KRAM

Av Sofia - 19 mars 2012 23:50

Jag satsade verkligen allt på kören ikväll! Stängde av känslomässigt - men jag sjöng..! Visst stämmer det att skenet kan bedra - och idag gjorde det verkligen det...


Efter kören hamnade jag till slut vid kyrkogården - där jag satt och sjöng på Tears in heaven. Tankarna var då många - känslorna starka - och minnena bara flödade...


Rakblad - behöver inte säga mer..!


Om jag mår okej? Vem vet...


Kvällens låt => Welcome to my life - Simpel Plan


KRAM

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards