Alla inlägg under april 2012

Av Sofia - 29 april 2012 20:45

Orkar inte uppdatera så ofta just nu - fast det märker ni ju...


Har tappat motivationen..! Nån som vill hjälpa mig att hitta den igen..?


Försöker ladda inför morgondagen - men är tveksam till att jag ens kommer att åka iväg. Jag vet att dom andra vill att jag ska komma - men jag vet inte... Får väl se hur det känns då..! Det är lixom bara så jävla jobbigt att vara bland mycket folk just nu! ÅNGEST


Ska nu återgå till säsong 6 av Lilla huset på prärien.


KRAM


Av Sofia - 26 april 2012 22:00

HOPPSAN - var visst ett tag sen ser jag...


Var nere en sväng på jobbet idag - första gången på 4 veckor. Jag är fortfarande inte bra, men i alla fall piggare än förra veckan. Omgivningen är dock inte speciellt imponerad av min envisa hosta. Undra varför..? Jag träffade den nya tjejen Emma (personal) på jobbet - och det kändes väldigt bra. För trots att hon har jobbat där i typ 1 månad nu, så var det först nu som jag fick träffa henne... Men som sagt var - det kändes bra och jag tror att det kommer att bli bra! Emma verkar faktiskt vara rätt cool..!


Igår fick jag träffa en av semestervikarierna i bostödet. Så jag vet att jag ska släppa in henne när hon ringer på dörren sen lixom... Jag håller även på att avveckla en ur den ordinarie personalstyrkan. Jag har försökt tillräckligt länge nu - men det fungerar verkligen inte! För vad är vitsen med att jag ska må dåligt när en speciell person kommer hit? Vad är vitsen med att jag inte kan känna någon som helst trygghet? Vad är vitsen med att jag bara blir sönderstressad?


Dags att återgå till Lilla huset på prärien! Efter dessa 2 senaste veckorna är jag nu inne på 3:e säsongen...


KRAM


Av Sofia - 20 april 2012 22:38

Tänk vad lite extra morfin kan göra underverk..! ;-)


KRAM

Av Sofia - 19 april 2012 21:00

VAMSar


Har varit nere hos farbror doktorn idag - hostan kväver mig och blir bara värre och värre. Efter en ganska så sömnlös natt fick jag nog.. har varit rätt så dålig i 10 dagar nu.. så imorse ringde vi till vårdcentralen... Nåt skit är det i halsen och jag är fortfarande febrig. Eftersom jag har haft vätska i lungorna tidigare (efter en vanlig förkylning) - så blir man ju lite orolig när hostan bara blir värre och värre. Men dom har i alla fall kunnat konstatera att det inte är lunginflammation. Men nåt virus är det - som verkar ha satt sig på stämbanden... Och nu har jag fått en ny hostmedicin som förhoppningsvis kommer att hjälpa mig bättre än den gamla. Så kanske, kanske, kanske - kan jag få sova lite inatt... *hoppas* Jävla Lundabaciller..!


Proppar i mig Turkisk peppar - utan att känna smaken...


Tummen upp för mjukglass - cola - honungste...


Lilla huset på prärien-race ikväll...


KRAM

Av Sofia - 16 april 2012 17:54

Är fortfarande hemma och VAMSar => "Vård Av Mej Själv"


Oavsett så blir det i alla fall ingen körövning - vet inte ens om vi har övning ikväll... Troligen, men jag bryr mej inte så mycket just nu - orkar inte med det ändå..! Jag vet att M verkligen gör sitt bästa för att det ska funka - och jag vet att hon förstår.. men det är tufft ändå! Dels för att jag har tappat den där riktiga gnistan - jag brinner helt enkelt inte för musiken och sången längre. Och dels beror det på att vi vissa gånger är så otroligt många - och varje gång har jag efteråt spårat ur ordentligt... Så är det fortfarande värt det? Jag vet faktiskt inte...


KRAM

Av Sofia - 13 april 2012 18:45

Begravning... Idag går tankarna extra mycket till Dej och alla dina nära och kära. Du kommer för alltid att vara saknad! Du kommer för alltid att vara en del av oss! Vila i frid - Bästaste Stina!


Jag ligger fortfarande nerbäddad med dunderförkylning, äckligt djup rethosta och feber. Har varit mer eller mindre däckad sen jag kom hem ifrån Lund i tisdags - och rösten är inte heller som den borde vara. Enligt bostödet låter jag som en helt annan person just nu - och imorse trodde J att jag var på väg att tappa rösten...


Dags att VILA igen - är lite mycket som händer just nu..!


KRAM

Av Sofia - 10 april 2012 22:00

Är hemma igen efter påskens alla äventyr. Skönt!


 Körde ifrån brorsan i Lund tidigare idag - trots ösregn och feber så gick det rätt bra att köra. Fick proppa i mig lite extra piller på morgonen bara... Kändes lite segt, men jag var tvungen.. fick ju inte stanna kvar en dag extra..! Är tråkigt att läget är som det är - framförallt när det går ut över barnen. Fick igår höra av min 5-åriga brorson att han inte riktigt vågade säga en sak till mig - för att han var blyg eftersom vi inte träffas så ofta...


Tänker på min 30-årspresent som jag fick utav brorsan - en helg med honom i Köpenhamn. Har börjat ställa in mig på att den tyvärr aldrig kommer att bli av - har lixom gått 5 år nu... Har frågat och påmint honom rätt många gånger - men har faktiskt börjat lessna... För så länge dom håller på och beter sig som dom gör så kommer ingenting att förändras..!


 JAG SAKNAR MIN GAMLA STOREBROR


Dags att sova! Go´natt världen!


KRAM


Av Sofia - 5 april 2012 19:00

Är i Göteborg just nu - och ärligt talat så känns det rätt gôtt att komma bort ifrån allt...




Vet inte hur framtiden kommer att bli - vet inte vad jag ska göra - vet inte när jag vill åka hem igen! Men det löser sig väl...


KRAM

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards