Alla inlägg under maj 2012

Av Sofia - 29 maj 2012 19:30

Vissa dagar på jobbet är lite roligare än andra


 


Frågan är väl bara om det verkligen är jobbet i sig jag syftar på..?


KRAM

Av Sofia - 28 maj 2012 23:00

Avslutning


Ikväll var det "terminsavslutning" på kören. Visserligen är det nån övning till ihop med Vislanda och uppsjungning och sånt där trams - men inget jag själv kommer att vara med på... NU har jag sjungit färdigt för ett bra tag framöver! Har lessnat på att behöva kippa efter andan hela tiden - har lessnat på hostan som ständigt återkommer - har lessnat på allt som tar mer energi än vad det ger...


Skänker en extra tanke till alla underbara körvänner - som många gånger fått mig att fortsätta kämpa - utan ert stöd hade jag aldrig kommit så här långt. Ingen nämnd - ingen glömd - ni är alla så sjukt bäst! OVER AND OUT


KRAM

Av Sofia - 27 maj 2012 15:45

Årets 1:a grillning är avklarad - på Sjöliden! Hur mysigt som helst...



KRAM

Av Sofia - 25 maj 2012 03:00

PAPPA ♥ GRATTIS på födelsedagen


Du skulle fyllt år idag... Det gör ont att inte få säga grattis till dej! Det gör ont att tänka på dej! Det gör ont att sakna dej! Den torsdagen du dog tog du med dej en liten bit av mitt sargade hjärta - det är därför du alltid finns kvar här hos mej - vart jag än är... Jag minns fortfarande hur jag sprang - och sicksackade mej mellan ambulanser och vita rockar på sjukhusområdet. Jag sprang för att jag visste att det bara handlade om sekunder, sedan skulle allt vara över, för evigt över! Jag minns fortfarande hur skräckslagen jag var - dom där få sekunderna precis innan jag kom in till dej. Jag minns fortfarande allt - som om det vore igår... FAN VAD JAG SAKNAR DEJ PAPPA



Må din väg gå dig till mötes

och må vinden vara din vän

och må solen värma din kind

och må regnet vattna själens jord

Och tills vi möts igen

må Gud hålla

hålla dig i sin hand

Av Sofia - 22 maj 2012 23:45

Dagens läkarbesök gick väl sisådär... Jag fick i alla fall mer cocciloccimedicin - och nu väntar även ett lungkapacitetstest. Dr A reagerade på att mina revben var väldigt ömma. Orsak? Hostan! För hostan är väldigt besvärande och återkommer så fort jag börjar anstränga mig - till exempel när jag sjunger eller går i trappor... När han dessutom råkade se hur min ena hand såg ut, så började han babbla om antidepressiva mediciner igen. Men han har verkligen noll koll på läget - för den medicinen han föreslog att jag skulle kunna ta - har jag redan testat och den tål jag inte ens. Hur jag vet det? Genom kliande och stora utslag... Så mer antidepp - nej tack!

 

Tummen upp för jobbet idag! Monsterbruden tog det lugnt och väntade in mig. Känns skönt att vi verkligen ligger på samma nivå..! Känns skönt att trots allt bara få vara sig själv med henne..!



Kvällens körövning i Vislanda är över. Undra om dom tyckte att jag hostade för mycket? Fick nämligen en påse med halstabletter... Vad ska man säga? Coola tanter...




KRAM

Av Sofia - 21 maj 2012 23:30

Årets vårfest med kören


 

Av Sofia - 19 maj 2012 19:00



Blommor ifrån bostödet
1:a sprutan är ett minne blott

Skylten säger la tillräckligt


Har varit nere en sväng på stan idag, och käkat kebab med N... Har fortfarande ingen större matlust, men N slukade allt på typ 2 sekunder - som vanligt..!


Vet vad jag egentligen borde göra ikväll - men orkar inte - får ta tag i det imorgon istället.


Nu blir det mer teve och dataspel - ska kolla klart på hockeyn, sen får vi väl se vad det blir.. kanske film!


KRAM

Av Sofia - 14 maj 2012 23:45

Varför måste människor vara så himla krångliga???


Kvällens övning i Hjortsberga är avklarad! Varken mer eller mindre... Visst, egentligen är det kul att sjunga. Men jag saknar motivation totalt just nu! Och hostan vill inte försvinna! Ju mer jag sjunger desto värre blir den. Men efter G:s något pushande kommentar ikväll så fortsätter jag väl kämpa ett tag till... För en fighter ska väl inte ge upp! Eller?


KAOS

Är rädd för att orden kan bli många innan kvällen är slut. Ibland tar impulserna över och jag hinner inte riktigt med! Som när jag lämnade kören tidigare ikväll - och missade allt grus precis innan korsning till stora vägen. Däckena tjöt rätt bra där - men jag klarade i alla fall bilen framför..! Vad som hände när jag väl var hemma sen tror jag inte ens att jag ska gå in på...


NY DAG! NYA TAG! NYA MÖJLIGHETER!


 Får väl försöka se fram emot att jag ska träffa "The Monsterbabe" imorgon.


KRAM

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards