Alla inlägg under juli 2012

Av Sofia - 27 juli 2012 16:45




"Även om jag går bakåt så går jag framåt"

M Midsommarafton 2012

ALLT & INGENTING. Det har hänt rätt mycket på senaste tiden - och det innebär även en hel del oro, ångest och impulsiva handlingar... Men jag hoppas att det kan vända snart! För det har ju funnits bra saker också. Jobbet till exempel. Och nu när mitt kära lilla monster dessutom har kommit tillbaka - så kanske det kan bli lite mer som vanligt igen. Det är tur att hon finns där - för lite roligt måste man ju få ha även på jobbet... (MonsterEm is da shit lixom) Människor kommer och går, så kommer det alltid att vara. Många lämnar spår efter sig, andra gör det inte. Men vissa lämnar inte bara spår, utan betydligt mer än så.. och det är dom personerna som jag just nu kan sakna oerhört mycket... Men allt som händer och sker har väl nån mening? Varför skulle det annars hända? Varför var du tvungen att dö? Det gör ont att tänka på dig! Det gör ont att prata om dig! Det gör ont att minnas dig! Men jag måste. För min egen skull... För dom andras skull... Så jag fortsätter att tänka, känna, gråta, längta... Jag vet att vi snart kommer att ses igen! I någon annan värld - någon annan tid - någon annanstans - för det sista hoppet kan ingen ta ifrån mig... ♥ PAPPA JAG SAKNAR DIG


I morse fick jag ett erbjudande om att kolla på en ny lägenhet. Har dock inte så många dagar på mig, så helgen får väl gå åt till att tänka ut för- och nackdelar. Sa till bostödet på morgonen att vi måste ringa och boka tid för visning av lägenheten. Får då till svar: "Vad bra, då kan ni ju göra det nästa vecka. Jag går på semester nu!" Jomenvisst... Dessutom kommer denna helgen I N T E att bestå av bostöd. Den enda personen som jobbar, jobbar inte hos mig längre - och alla andra har semester! BRA VA?!? Får väl se hur det går fram till måndag. Fast det är klart - har jag överlevt skiten under dom sista 3 veckorna - så ska jag väl göra det några dagar till...


4 september är datumet för spirometrin. Det börjar tydligen röra på sig. Eller rättare sagt - deras semester verkar vara över då... Ska sluta med kortisonet cirka 2 veckor innan - men det kan ju faktiskt vara en fördel att dom får höra hur illa hostan egentligen låter... (Fördelen när jag handlar i affären och hostar som värst, är dock att jag helt plötsligt har en hel kassa för mig själv. Alla andra byter ju typ kö...)


Musiken ligger fortfarande på is - på obestämd tid!


Ikväll blir det soffhäng (nej fan - går inte - ligger 2 meters klädhög i vägen) så får bli sänghäng istället - inklusive data-tv-film & monsterspel. Så nu överger jag omvärlden för ett tag och kämpar vidare. För inte skulle väl någon sakna mig om jag isolerar mig hela helgen? NÄ trodde väl inte det heller... Lilla huset på prärien nästa! Får se när jag är inne och uppdaterar nästa gång - kan dröja ett tag. Så till er som råkar läsa detta - jag kommer fortsätta skriva - är bara inne i en svacka just nu - och därför dröjer det länge mellan gångerna... Men för att citera en cool präst; "Det är bara en makropaus - du kommer snart tillbaks igen!"


KRAM






Av Sofia - 1 juli 2012 18:00





Dagarna kommer & dagarna går


Friidrotts-EM!


Kortisonet hjälper helt klart mot hostan! I alla fall så länge jag inte anstränger mig för mycket - då kommer den tillbaks direkt. Men jag hoppas att jag får den där kallelsen snart - för om testet bekräftar det vi misstänker, så blir det ju betydligt enklare att ställa in rätt medicinering sen...


All musik ligger på is just nu. Den enda musiken jag tvingas lyssna på är ifrån grannarna i huset bredvid. Men dom små liven förstår ju inte bättre.. så jag låter dom hållas ett tag till... Gitarren & keyboarden står mitt på golvet och samlar damm just nu - har ingen som helst lust att vare sig spela eller sjunga längre..! Kanske hittar jag en väg tillbaka igen - kanske inte...


Welcome to my life - Simpel Plan


KRAM





Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards