Alla inlägg under augusti 2012

Av Sofia - 28 augusti 2012 20:15




Att jobba tar visst på krafterna


När bostödet kom vid 17:30 hade jag inte varit hemma speciellt länge. Varför? Jag råkade somna i bilen... Var så jävla trött på väg hem ifrån jobbet idag - men hann i alla fall parkera innan jag slocknade! Sov i kanske 30-40 minuter... Har kämpat tillräckligt länge för att hålla mig vaken ikväll - så nu är John Blund mer än välkommen! Go'natt Världen


OCH NEJ MONSTRET - GLÖM MONSTERBILEN!

 

KRAM




Av Sofia - 28 augusti 2012 06:23






Jag hoppas att jag orkar ta mig ner till jobbet en sväng senare idag! Men med lite Alvedon i kroppen så ska jag väl kunna trotsa febern några timmar i alla fall... Men jag hoppas att sista veckan kommer att gå fort nu - så att jag får gjort spirometrin nästa vecka och kan återgå till kortisonet - som åtminstone hjälper mot febern...


TACK alla ni underbara människor som jag träffade i söndags! Ingen nämnd & ingen glömd - ni vet vilka ni är!


KRAM





WF

Av Sofia - 24 augusti 2012 16:09




Dagens höjdpunkt! OKEJ 1:a ordet gick kanske lite väl bra..!



KRAM





Av Sofia - 23 augusti 2012 23:00





Halsen tar kål på mig! Var tvungen att sluta med kortisonet i måndags - vilket helt klart har satt sina spår. Hostan är nu ännu värre och halsen kliar hela tiden. Tempen har börjat öka igen och andningen känns tyngre. Rösten ska vi nog inte ens prata om just nu... Men det är väl bara att kämpa på! Bricanylen ska jag dock fortsätta med ända fram tills undersökningen - så att det inte blir totalstopp - är väl kanske inte så himla bra om jag slutar att andas lixom..!


Har varit nere en sväng på jobbet idag. Som vanligt var det rätt "körigt" innan pausen, men jag "muttrade" mig igenom den stunden åxå...



Var förbi CA igår och sade upp lägenheten. Börjar så sakta inse att jag faktiskt SKA FLYTTA härifrån snart! Känns riktigt skönt just nu - blir ju lixom en chans att börja om på nytt igen..!


KRAM





Av Sofia - 20 augusti 2012 21:43

Ny väckarklocka? Strax innan klockan 07 imorse vaknade jag till ljudet av denna skönhet...


 


Är hemma igen efter en kämpig kväll i Hjortsberga! Verkligheten svider.. hjärtat svider.. halsen svider.. ändå har jag inte ens sjungit... Och just nu känns det inte som om jag någonsin kommer att göra det igen heller! Tur att det finns människor därute som tror på mig - när jag inte orkar göra det själv..!


Längtar ännu mer efter landet där det inte gör lika ont att leva!


KRAM


Av Sofia - 19 augusti 2012 23:45

Kan inte bli nåt annat än tummen upp för Linda, Mia och Mattias efter kvällens prestation i Härlöv! Ni var lika grymma som alltid - och så prästen så klart då..!


KRAM

Av Sofia - 18 augusti 2012 19:45





Har kollat på film med goaste Frida => I rymden finns inga känslor


Tummen upp för människor som vågar vara sig själva - och som inte behöver krångla till saker och ting..!

 

Vet inte om det är en bra eller dålig känsla när en person som man ska ha en jobbig relation till både kan trigga igång en och samtidigt göra en superlugn inom loppet av ett fåtal sekunder..?

 

Kämpar mot c-demonen ikväll! Det är tufft.. men kanske kan jag lyckas ändå.. i alla fall en liten stund till...

 

KRAM






Av Sofia - 17 augusti 2012 22:15




Har haft sista bostödet med A idag. Det känns lite i hjärtat, för det har funkat så himla bra i sommar. Jag vet att det inte är sista gången jag träffar henne.. men ändå...




Är lite smått enerverande att sitta och lyssna på ljudet ifrån alla grävmaskiner och lastbilar som numera har ockuperat sig precis utanför huset. Bor just nu mitt på värsta byggarbetsplatsen...

   





Blir en sån där konstig helg denna helgen... Om jag sen lyckas med konsten att klara av den - på ett bra sätt - på egen hand - återstår väl att se. Jag kan ju bara göra mitt allra bästa..!

 

Lite mer sömn inatt tack!

 

791

 

TACK MIA! Dina ord värmer i min trassliga tillvaro!

 

KRAM








Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards