Alla inlägg under oktober 2012

Av Sofia - 9 oktober 2012 23:30





Blev en liten men väldigt seg sväng till jobbet idag - och några knutna snören... Men bränna dom? Nej tack, vill inte åka dit för mordbrand..!




Fattar inte varför alla andra måste stressa upp sig inför flytten och därigenom stressa upp mig med? Jag ska ju inte flytta förrän nästa vecka lixom..! Så på måndag sticker jag till Rottne och hämtar nycklarna - sen finns det ingen återvändo...


Kortisonet har viss effekt på hostan - däremot biter den ännu inte på febern. Men på sikt hoppas jag att den gör det med - eftersom den gjorde det förra gången. Men jag fortsätter kämpa så länge det behövs - jag ska bli bra ifrån skiten igen - så är det bara! För även om det kommer att ta tid - så kommer jag inte att svika mitt löfte till Lena...

 

 Citerar Pappas ord; "Jag har feber så ofta att jag inte känner skillnaden längre!"

 

Hoppas på mer sömn inatt! Vill inte somna runt 06 och sedan bli väckt vid 06:45 som imorse - av våra (o)kära byggarbetare på utsidan. Det är illa nog ändå att man måste stå ut med alla sprängningar dom gör...


KRAM





Av Sofia - 6 oktober 2012 15:15




Nu är det maxdos av Pulmicort och Bricanyl som gäller. Och om jag inte skulle bli bättre efter cirka 6 veckor så väntar en ny röntgen. Men fram tills dess är det la bara å kämpa på så gott det går...


Är lite lugnare på jobbet just nu! Verkar som att dom där sista samtalen var rätt bra i alla fall... Visst, trygg är väl kanske att ta i.. men det känns åtminstone hanterbart. Men en dag i taget, även där..!


Till alla andras stora förtjustning är dom första 3,5 flyttkartongerna nu packade - dock enbart med filmer. Men jag jobbar på det! N:s slutkommentar var; "Jag skulle ha trott på dig när du sa att du hade MÅNGA filmer! PUST"


Dags att återgå till verkligheten...


KRAM




Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards