Alla inlägg under april 2013

Av Sofia - 29 april 2013 20:00





"Går trögt att uppdatera nu"


 Vaknade med magkramp och feber imorse - inte skönt! Antar att det är samma kramper som jag hade för några veckor sedan, så dom lär gå över. Men det är jobbigt att knappt kunna sitta upprätt och jobbigt tills dom gör det! Kanske borde testa att sova lite mer och stressa lite mindre... Njurläkaren har hört av sig - så om cirka 2 veckor börjar jag med en högre dos på bt-medicinen (dospåsarna gör att jag måste vänta med höjningen tills nästa leverans) - sen blir det nya provtagningar igen efter 3 veckor. Och däremellan bt-koll hos dsk...


 Har ännu inte fått något riktigt svar på hjärtundersökningen. När vi ringde förra veckan fick vi till svar att läkaren inte ens har tittat på provsvaren ifrån ultraljudet. Och det har snart gått 1 månad sen dess...


 Sist jag var på jobbet så svetsade jag ihop några sådana här påsar. Jag hann med rätt många under sista timmen! K avslutade den dagen med orden; "320 stycken svetsade påsar. Detta är inte okej! Detta är mer än okej!!!"




 Ikväll blir det läggdags tidigt! Typ NU! Det enda som återstår på dagens schema är filmmys. Så ha dé gôtt!


KRAM



Av Sofia - 18 april 2013 21:00





Har varit rätt så tungt ett tag! Varje dag är en kamp - och jag har varit för nära att ge upp...


Känner inte riktigt att jag hör hemma någonstans just nu - och det tar på krafterna att aldrig bli riktigt frisk. Väntar fortfarande på att farbror doktorn på lungmottagningen skall höra av sig - med svar på hjärtundersökningen och eventuellt vidare utredning beroende på resultatet. Njurläkaren hänger även i luften igen - efter distriktssköterskans blodtryckskoll tidigare i veckan. För även om jag tål den nya bt-medicinen så innebär ju inte det att den har effekt! Och med tanke på att bt låg kvar på 140/100 så lär inte njurläkaren vara så nöjd. Undertrycket är fortfarande alldeles för högt för mina kära njurar..!


Det mesta går rätt trögt nu - hälsan, kören, jobbet, allt... Men jag kämpar - även om det går åt lite fel håll ibland! Fast jag har börjat fly igen - orkar inte riktigt hantera allt - så tar den vägen som känns lättast för stunden... Så nu blir det dataspel och Lilla huset på prärien-race. Har även fått ett splitter nytt bolltäcke som jag försöker vänja  mig vid - som kanske får lite positiv effekt på sömnen så småningom. Har knappt sovit alls den senaste veckan - men sista två nätterna har jag dock lyckats somna - med linserna i. Inte skönt att vakna med kliande ögon! Så ikväll kanske jag skall komma ihåg att ta ut dom i tid... Roligare än så här blir det inte! Så Go´natt Världen!


KRAM

Av Sofia - 3 april 2013 15:00

Dags för lite uppdatering igen då´rå


Träffade min nya tandhygienist idag, och hon verkade vara helt okej. Tandköttet var lite inflammerat på ett ställe, men jag visste ju att det var nåt där. Sista 2-3 dagarna har det blött så fort jag bara nuddat, och mycket riktigt, tandhygienisten hittade ett fastkilat popcornskal! Så hon smetade på lite inflammationshämmande på såret och håller jag det nu bara rent så ska det läka ut av sig själv... Men på det stora hela gick det rätt bra idag och i vanlig ordning blev rekommendationen - mindre cola och mer tandtråd!


Ultraljudet av hjärtat blev äntligen av igår! Ett steg i rätt riktning. Vet dock inte om "läckage" är ett bra eller dåligt tecken - men det lär väl visa sig när farbror doktorn hör av sig...


Tog mig igenom påsken i år igen... Att jag dessutom besökte kyrkan var väl ett framsteg, händer ju inte alltför ofta längre. För att dämpa panikångesten använde jag penna och papper, en strategi som oftast funkar. Däremot kom dödsångesten som en blixt från klar himmel - men den klingade så sakta av efter samtal med Den Bästaste... Och ärligt talat - vad gör man inte för att få påskblommor av prästen lixom? Ha Ha



Fisksoppa? Spätta? Dagens stora fråga. Det löser sig säkert...


KRAM

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards