Alla inlägg under maj 2013

Av Sofia - 27 maj 2013 14:30

TUNGT


 Har trots allt haft en rolig förmiddag - ihop med den goa lilla "Smurfen". Blev både veckohandling och lunch...


 Var borta en sväng i fredags hos Doktor Anders. Resultatet blev en remiss till /öron/näsa/hals - där dom ska gå ner via näsan och kolla svalg, stämband osv. Nya prover skall tas nu i veckan - på njurar och sköldkörtel. Dessutom låg blodtrycket kvar på stabila 140/95 så han gick in direkt och ändrade på njurläkarens ordination - så ännu en ny doshöjning väntar... Är trött på detta nu! Vill få ner blodtrycket så pass mycket så att det inte sliter på njurarna i onödan. Vill slippa känna mig som en öm nåldyna. Vill slippa hesheten och alla hostattacker när jag försöker sjunga. Kanske är det just därför jag lagt av..???


En stund i taget - uppdaterar när orken finns. Ha dé bäst så länge!


KRAM


Av Sofia - 25 maj 2013 13:45

Grattis Pappa på födelsedagen Saknar Dej


Av Sofia - 16 maj 2013 21:15




Vet inte riktigt vad jag skall skriva - idétorka eller bara allmänt utmattad..?


Nu har dryga 3 veckor passerat sen jag var på jobbet sist - inte bra! Mycket har visserligen hänt sen dess, men det är fortfarande bara en dag i taget som gäller. Kanske orkar jag jobba en stund nästa vecka? Kanske inte? Det får tiden utvisa... Det enda jag vet är att jag inte får köra på som jag har gjort innan - men jag måste också få hjälp med att dra i handbromsen! För mina egna bromsar fungerar inte som dom ska, och handbromsen är redan trasig... Men jag hoppas att jag hittar tillbaka snart igen - börjar faktiskt sakna jobbet en aning nu...


Var nere hos dsk en sväng igår - så njurläkaren är uppdaterad igen. Även om dsk hade uppenbara problem med att höra pulsen - så lyckades hon till slut konstatera att bt nu låg på 140/95. Vet inte vad njurläkaren anser om det trycket, men det borde ligga lägre med tanke på den doshöjningen jag gjorde förra veckan. Med andra ord är bt fortfarande en kamp att få ordning på...


Ska tillbaka till Dr A nästa vecka - får se vad han hittar på för roligt då. Vågar inte ens gissa! Känns dock rätt skönt att veta att jag har frikort ända fram tills mars nästa år - med tanke på hur mycket dom slussar runt mig överallt - och dom lär fortsätta..!


Verkar som om spindlarnas årsmöte i min lägenhet äntligen är över för denna gång. Tur är väl det - för jag är fortfarande asrädd för dom!!!


Så klockrent!


KRAM




Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards