Alla inlägg under juli 2013

Av Sofia - 18 juli 2013 22:29

Har varit lite segt sista dagarna...


Har blivit faster för 3:e gången - till en jättesöt liten Otto!


Har varit hos distriktssköterskan idag för att kolla blodtryck och stortå. Tån läker precis som den ska - skönt! Däremot var inte blodtrycket lika bra... Bt låg efter 2:a mätningen på 120/95 - så vi får se hur njurläkaren reagerar på detta. Förmodligen väntar ny förändring av medicinen - igen. Fick även reda på att kreatininet hade gått upp från 86 till 98 (gränsvärdet går vid 90). Men om det bara beror på den senaste medicinhöjningen så är det "acceptabelt" - annars börjar det faktiskt gå utför lite väl snabbt nu! Men men varför oroa sig i onödan? Det kommer att bli som det blir i alla fall hur man än gör... Man kan bara hoppas på att det tar så lång tid som möjligt innan skiten bryter ut på allvar! Vill inte hålla på med dialyser hit och dit...


  Nu blir det film - sen läggdags. Orkar inte mer för ikväll. Så godnatt till alla därute någonstans och ett extra godnatt till Pappa - som jag saknar alltför mycket just nu...

 

KRAM

Av Sofia - 11 juli 2013 23:42

Ungefär så här mår min stortå just nu


 

 

KRAM



Av Sofia - 4 juli 2013 22:00

Varit på återbesök hos doktorn idag - och tån såg jättebra ut! Inga infektioner eller nya blödningar, så nu är det fritt fram för den nya nageln att växa ihop med den delen som är kvar av den gamla! (Fast det kommer nog att ta ett bra tag) Men skönt att det värsta är över nu! Jag var så överspänd innan det var klart att jag nästan tuppade av helt - men sköterskorna var underbara och såg till att jag piggnade till igen! Och dom såg faktiskt lite lättade ut när jag började få tillbaka färgen i ansiktet...



KRAM

Av Sofia - 2 juli 2013 23:45

Idag blev jag en stortånagel fattigare. Efter 3 starka bedövningssprutor gick det ju hur lätt som helst. Nu är det smärtstillande och HÖGläge som gäller!!! Eftersom dom från början misstänkte malignt melanom - så är det nu skönt att veta att det "bara" handlar om "blödningar" under nageln. Skönt var det i alla fall att få bort det onda! Skönt att nageln under såg bra och frisk ut! Skönt att det nu kommer att få läka ifred! Så om 2 dagar ska jag tillbaka till farbror doktorn igen - för att byta och lägga om bandaget...


 


KRAM

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards