Alla inlägg under augusti 2011

Av Sofia - 16 augusti 2011 21:30

Kollar på Maniska samlare och inser att jag för inte alltför längesen hade det nästan likadant själv hemma. Dvs innan bostödet kom in i bilden. Minns första gången deras chef skulle komma hit på besök - hon fick köra hinderbana redan innanför ytterdörren. Man såg inte ens golvet i någon del av lägenheten..! Så visst har det gjorts framsteg - har dock fortfarande väldigt svårt för att slänga saker, men numera ser man i alla fall golvet och alla småkryp är borta! Minns åxå första gången jag pantade flaskor - då fick jag runt 360 spänn. Vilken underbar känsla det var när dom försvann ifrån golvet... Håller även som bäst på att gå igenom Smålandsposten - och tro det eller ej - men dom äldsta är faktiskt ifrån 2007!


Tränar på hur jag ska bemöta bostödet imorgon...


Hade ett rätt givande samtal med "S.vägen" ikväll. För att "bara" påminna om medicinen så varade det samtalet rätt länge - 14 minuter för att vara exakt. Men det är skönt att dom bryr sig! Det är skönt att dom lyssnar! Det är skönt att dom förstår! Det är skönt att dom finns!


Skärgårdsdoktorn eller Dr Quinn? Får se...


KRAM

Av Sofia - 15 augusti 2011 17:45

Hyresvärden går till attack! Det hjälpte ju inte att dom skickade ut brev förra veckan - grannen under har fortsatt spela störande musik ändå..! Så nu ska dom snacka med dom åxå - hoppas bara att det hjälper! För jag orkar inte lyssna på deras dunka-dunka-bas dag ut och dag in. Jag har fått nog! Respekt? Hänsyn? Varför visa hänsyn till sina grannar? Någon borde ärligt talat ge den grabben en riktig läxa - så att han fattar en gång för alla att han inte kan hålla på som han gör!


Blev imorse väckt av följade sms: "J är sjuk idag och ingen annan kan hoppa in..." Snacka om att förstöra rutinerna - så resultatet blev utebliven frukost och medicin (glömde ta den). Dessutom blev det ingen veckohandling. NEJ dom får fortfarande inte göra så - men det skiter dom i! Över två timmars bostöd gick upp i rök, så allt som allt har jag bara haft 30 minuters stöd idag. Dom säger hela tiden att dom gör allt dom kan för att lösa det, men ingenting har ju funkat på nästan två månader. Det är skamligt! Och efter alla bortförklaringar och undanflykter, så blir dom sen förvånade över min reaktion... Mer okompetenta människor får man fan leta efter! PUNKT SLUT



Blir nog en tur till Samarkand ikväll - får fixa handlingen på egen hand!


KRAM

Av Sofia - 13 augusti 2011 22:30

Kvällens konsert var fett grym!





Skänker en speciell tanke till min allra första körledare - I - hade aldrig fått chansen att uppleva alla dessa konserter om det inte vore för henne. Hon var den som en gång fick mig att återuppta musiken - den som hjälpte mig att halka in i en helt ny värld - den som hela tiden fanns där och trodde på mig - och framförallt den som visade mig att ingenting är omöjligt! Utan henne hade jag absolut inte varit där jag är nu idag! TACK


Dagens låt => För evigt nu


Har åter en gång insett att jag inte borde köra bil när jag är sjukt övertrött. Kvällens något vilda färd i 120 km/h på krokiga småvägar känns inte riktigt okej! Så nu blir det skamvrån och läggdags..!


KRAM

Av Sofia - 12 augusti 2011 15:15

Heja CA! Nu får grannarna brev ifrån hyresvärden (igen) - men det är rätt åt dom. Man får inte spela musik som dom gör!


Oinbjuden hyresgäst

Tur att det finns spindelfångare


Dagens film => I rymden finns inga känslor


Dagens låt => Hon gör allt för att göra mig lycklig - Tomas Ledin


KRAM

Av Sofia - 10 augusti 2011 19:00

Äntligen! Har varit hos Mr Hansson och klippt mig idag. Diggar skarpt en av hans vassaste kommentarer; "Du är ju inte rädd för att klippa av håret i alla fall - det vet jag ju..." Är hur som helst NÖJD med resultatet!


"Att sjunga eller inte sjunga - det är frågan"


Tror jag överlåter den biten till någon annan just nu - får väl se vad som händer och sker efter helgens konsert. Vet bara att jag inte ska pressa min svullna hals i onödan...


Dagens låt

Ödet var min väg - Nordman


KRAM


Av Sofia - 9 augusti 2011 21:00

Blev stoppad av J idag - vet inte hur många år sen det var jag såg henne sist. Blev en aning förvånad när jag hörde någon ropa efter mig, men blev skitglad när jag väl insåg att det var hon! Känner plötsligt hur mycket jag har saknat henne..!


Jag är inte så mycket för att festa till längre, men vissa stunder så kan jag ändå sakna alla galna fester - alla människor - alla samtal - ja det mesta. Samtidigt vet jag att jag vare sig kan eller orkar vara en del av den världen just nu. Jag vill ju orka, för jag vill hitta tillbaka till dom andra igen. Men det kommer att ta tid - och det måste få ta tid...


Ibland är det bra med riktig magsjuka?!? Ingen cola på fem dagar nu, så det går framåt. Vet att jag säkert kommer falla tillbaka, men varje dag - stund - sekund - utan skiten - är just nu positivt!


Nu blir det film och sängläge! Ska ta igen nattens vakna timmar, och ladda inför besöket hos frisören imorgon. Så ta det lugnt ikväll nu kära vänner!


KRAM


Av Sofia - 8 augusti 2011 23:15

Tänk vad några koffeintabletter kan göra susen! Nu är c-abstinensen nästan som bortblåst, och tre dagars huvudvärk äntligen på väg att försvinna. SKÖNT





Av Sofia - 7 augusti 2011 20:15

Tur att det fortfarande finns människor som livar upp tillvaron ibland. Ingen nämnd - ingen glömd - känner du dig träffad är det säkert dig jag menar! Och JA jag kommer tillbaka! Även om inte rösten håller så tänker jag inte lägga av..! Tids nog så kommer det ju säkert att lösa sig ändå...


Det kommer nog att lösa sig inatt åxå! Nej jag har inte gjort inbrott på kontoret och snott min egen medicin - men jag har lyckats få tag på bostödet - otroligt nog. Så nu får dom snällt pallra sig hit igen!


Dagens låt

Welcome to my life - Simple Plan


KRAM

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards