Alla inlägg den 11 maj 2012

Av Sofia - 11 maj 2012 21:00

Måndag

Var på körövningen - tillsammans med bostödet. Rösten höll i cirka 2 timmar, sen kom den envisa hostan tbx igen. Med besked! Men jag fick i alla fall J att sjunga med lite i ALTstämman..!


Tisdag

Var först nere på CLV och lämnade blodprover - inför dagens läkarbesök. Sköterskan tyckte jag var lite snål med att lämna ifrån mig blod, men det gick bra till slut ändå. Sen var jag nere på jobbet på eftermiddagen. Blev totalt kaos när jag inte lyckades med konsten att göra en speciell knut på ett snöre. Blev rent ut sagt GÖRFÖRBANNAD men vägrade ge upp. Envis? Satt med skiten i 2 timmar utan att riktigt lyckas... Till råga på allt råkade E kläcka en något onödig kommentar - ett slag som var väldigt långt under bältet. Och hade blickar kunnat döda... Att min korkade granne sen dessutom spelade musik tills klockan var över 01:30 underlättade inte om man säger så. Ännu en natt utan sömn alltså..!


Onsdag

Lagade kycklingröra i mängder ihop med bostödet. Tänk om det hade gått lika lätt att äta maten som att laga den...


Torsdag

Var nere på jobbet. Vet egentligen inte vad jag gjorde där - kände verkligen inte för att jobba. Satt och kastade lasso med snörena... Var egentligen bara sista halvtimmen som jag verkligen jobbade. Men då gick det iofs undan! Nu är även E omdöpt till "Monstret" - ja jag vet - men det var faktiskt hon som började...


Fredag

Varit hos "Dr Gastro-Henke" idag. Det första sköterskan gjorde när jag kom dit var att kolla vikten. Hoppsan! Bara sen påsk har jag tappat 3 kilo... Dock var allt glasklart när det gäller glutenintoleransen - är inget snack om saken. Proverna på sista gastron var hur tydliga som helst... Det enda som dom egentligen upptäckte på dom sista blodproverna var att jag har brist på Kobalamin - dvs vitamin B12. Så nu blir det ett besök i kvartalet på vårdcentralen för att få en spruta. Ampullerna får jag hämta ut på apoteket men jag får inte ta sprutan själv. Kanske är lika bra med tanke på vart sprutan ska sättas nånstans! Men helt ärligt så vet jag inte riktigt om jag längtar tills nästa vecka - när jag måste ta den första...


Annars har jag mest suttit hemma och spelat dataspel - vet inte varför - men är just nu helt såld på krigsspel och monster..! Dags att börja må bättre snart kanske?!?


KRAM

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards