Alla inlägg den 22 mars 2013

Av Sofia - 22 mars 2013 23:30





ALLT OCH INGENTING


Var hos min nya njurläkare nu i veckan - själva mötet gick rätt bra - hon var helt okej! Men jag hade redan innan känt på mig att någonting inte var riktigt som det skulle. Dels för att blodtrycket inte har legat som det ska - och sen magkänslan som sällan har fel... Jag blev inte direkt förvånad heller när bt stannade på 150/100 - så nu blir det till att börja äta ytterligare en sorts bt-medicin. Hoppas bara att den funkar ihop med den jag redan äter! Dessutom fick jag veta att kreatininet redan har börjat öka - vilket jag inte hade hoppats på! För att säga det så enkelt som möjligt - ju högre kreatininet stiger desto sämre blir njurfunktionen... Gränsvärdet ligger runt 90 (för kvinnor) och mitt värde är redan uppe på 85 - kan bara hoppas på att resten går väldigt långsamt..! Som läkaren själv sa så är dialys och transplantation i nuläget oerhört långt borta, och därför har dom heller inte pratat så mycket om det. Men samtidigt så förstår hon varför tankarna redan finns där - varför jag fruktar dialysen - jag har ju lixom redan stått bredvid och sett alla sidor av det. Jag vet ju att jag förr eller senare kommer att hamna där - och jag vet också vad alternativet är för att överleva eller inte överleva... Så om 2 veckor ska jag iväg och ta nya blodprover så att dom kan se hur värdena ligger då - så då hoppas vi på ett hyfsat resultat! Om inte hör dom av sig direkt - annars blir jag kallad om ett år igen!


Vet inte riktigt vad jag ska skriva mer - är nere för räkning - och trött - så får nog avsluta dessa rader med att säga Go´natt Världen

 

KRAM





Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards