Direktlänk till inlägg 4 december 2016

Adjö ADHD-medicin

Av Sofia - 4 december 2016 17:51

Har inte ätit ADHD-medicin på sex dagar nu, var tvungen att sluta med dom. Åtta år utan tillräcklig effekt räcker... Ville testa någon annan sort, men fick inte det på grund av min njursjukdom och mitt höga blodtryck. Tack för den liksom!


Har sista veckan varit ute och promenerat en hel del, och sista fyra dagarna har det varit upp mot 60 minuter varje gång. Jag är nöjd utifrån dom förutsättningarna jag har och med tanke på den ständiga stress jag lever i. Har minskat på godis och försöker äta mer riktig mat, vilket inte heller är speciellt lätt då jag fortfarande saknar regelbundna och fasta rutiner. En hjälp som jag ska få men inte får typ. Men det är ju samma sak med till exempel ledsagningen - jag är beviljad 13 timmar i månaden och jag får i nuläget cirka en timme i veckan. Vilken idiot som helst kan ju räkna ut att det fattas rätt många timmar, och det är tid som jag verkligen behöver. Men vill dom kriga så ska dom få det! Vill dom fortsätta att kaosa sönder mig så är det deras val. Jag har tröttnat nu! Och det kommer att få konsekvenser! Så dags att se upp - för den tickande bomben kommer att explodera snart...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 9 januari 2019 20:42

Kära läsare! Jag har beslutat mig för att byta blogg, på grund av vissa problem och vissa personer. Men det är nytt år och dags att börja om! Vill ni ha adressen så hojta till, annars får ni ha det bäst! All kärlek och respekt till er därute som f...

Av Sofia - 13 november 2018 23:09


Så här i efterhand är jag glad att jag lyssnade på magkänslan och åkte in hela vägen till akuten. Jag kände bara på mig att någonting var fel! Riktigt fel! Även om jag knappt förstått vad som faktiskt hänt, så vet jag att det var allvarligt och krävd...

Av Sofia - 28 oktober 2018 18:16

Tomma ord och lögner Men det är över nu En gång för alla Ni ska inte få göra mig illa mer! ...

Av Sofia - 2 september 2018 17:34

Vill inte vara med längre! Orkar inte kämpa mot personal som går bakom ryggen på mig och ljuger både mig och chefen rakt upp i ansiktet. Och som påstår att saker inte existerar trots att det går att läsa innantill i beslutet. Orkar fan inte... Dom ha...

Av Sofia - 12 maj 2018 18:25


Växjö Pride 2018När det inte blev som man tänkt - så får man göra det bästa av det ändå    ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards