Alla inlägg under oktober 2011

Av Sofia - 14 oktober 2011 21:00

 Det märks att det är fredag kväll - nu är grannarna igång med sitt jävla dunkande igen... Respekt? Så fan heller..!


Kom igen bara! Men håll dig på rätt sida om dörren - annars lär det smälla högt ikväll - och det är DU som kommer att FÖRLORA..!


(Tråkigt) nog har jag hållit mig ifrån alkoholen sen 2008-04-20. Men ärligt talat så är jag faktiskt STOLT över att jag inte har fastnat i den skiten - igen - för ett tag var jag riktigt illa ute...


Ser fram emot (nej) en ny natt med öronproppar...


OVER AND OUT

KRAM


Av Sofia - 13 oktober 2011 18:19

Ännu en rätt lugn dag på jobbet är nu avklarad - skönt! Och med tanke på omständigheterna så kan det inte gå så mycket bättre just nu..! 



Är ÖVERtrött, fryser och hostar... Så tänkte tillbringa resten av kvällen nerbäddad i soffan - framför TVn - och hoppas att jag blir piggare tills imorgon. Eller i alla fall tills på söndag... Då har jag lixom inte tid att vara sjuk..! Det är ju då jag måste fixa pressen - pressen att bara vara där! För jag vill fixa det - och jag kommer att fixa det! För ångesten ska inte få vinna! Inte denna gången!


OVER AND OUT

KRAM

Av Sofia - 12 oktober 2011 21:00

Äntligen! Då försöker jag igen... Bredbandet har havererat halva dan, så varken telefon eller internet har funkat som det ska idag. Men håll tummarna för att det är slutkrånglat nu - verkar i alla fall som att jag har fått ordning på det..!


HÖGLÄSNING


Alla börjar vi någonstans...


Jag fasar inför nästa veckas besiktning! Är i stort sett säker på att bilen inte kommer att gå igenom lika felfritt som förra året... Och dessutom kommer skiten att gå på cirka 10.000 kronor med alla reparationer som behöver göras..! Men vad gör man inte för sin lilla racer...


En dag i taget! Att leva gör ont - men att inte vilja leva gör ännu ondare..!


KRAM

Av Sofia - 11 oktober 2011 19:00

Varje ny dag är en kamp! Måste orka fortsätta...


Fixade jobbet utan större problem idag


Ska nu fortsätta med det jag är grym på - att skriva... Vet ju att det är en av dom få sakerna som hjälper mig att hålla mig ovanför ytan! Och sakta men säkert så börjar den lilla högen med låttexter att växa...


KRAM


Av Sofia - 8 oktober 2011 21:45

Och där tog motivationen slut! Kämpa?!? Känner bara att det är på väg åt helt fel håll just nu..! En dag i taget - en stund i taget - en minut i taget - en sekund i taget. Men inom mig är det bara kaos..! Och ju mer jag försöker få rätsida på mig själv - desto längre ner under ytan hamnar jag... Så nu struntar jag i att leva - nu satsar jag bara på att ÖVERleva...


???


Kanske börjar bli läge för ett nytt samtal med Alvestas coolaste präst..?



OVER AND OUT


KRAM

Av Sofia - 6 oktober 2011 18:49

Har eldat på både snören och fingrar - på jobbet idag...



Dagens låt => Be mig - Nordman


KRAM

Av Sofia - 4 oktober 2011 22:45

 © 111004


Jag blickar upp mot himlen

och känner hjärtat slå

Vägen jag nu står på

är inte den vägen jag borde gå


Jag stirrar ut i tomma intet

Ska jag? Ska jag inte?

Vägskäl

Broar

Ångest


Jag kastar mig ut i mörkret

och låter ödet bestämma...

IGEN


Av Sofia - 1 oktober 2011 01:30

PAPPA


Idag är det exakt 2 år sedan du försvann ifrån oss, då du tog dina sista andetag. Så just idag finns du speciellt mycket i våra hjärtan och tankar... Jag vet att du har det mycket bättre där du är nu - och du slipper lida... Men saknaden inom mig gör fortfarande så himla ont! Älskar Dig Pappa




Psalm => 308 & 730

Tröstevisa

Som en bro över mörka vatten

Störst av dem är kärlek

Yesterday


Dagens låt => En sång från hjärtat - Linn Eriksson


KRAM

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards