Direktlänk till inlägg 15 november 2012

Viss uppdatering

Av Sofia - 15 november 2012 23:45





Hej Alla!

Bloggen har varit lite OFF på sistone, har varken haft lust eller ork att uppdatera - eller skriva överhuvudtaget heller för den delen. Det har hänt så mycket nu..!


Jag har flyttat

Flytten är en av dom bästa sakerna som hänt på väldigt länge. Och jag trivs på detta nya ställe! Okej, jag kan faktiskt erkänna att det fortfarande känns lite overkligt och konstigt, men när jag väl bott in mig så kommer jag troligen att älska denna lägenhet! Men jag fattar fortfarande inte att det faktiskt var jag som fick den... Grannarna verkar hittills vara helt okej, inga knäppgökar i alla fall.. och hjälpsamma! Skulle jag dessutom vilja utforska närområdet med lite promenader så hänger grannen mer än gärna med...


Jag är fortfarande inte frisk

Febern kommer och går, men släpper aldrig riktigt taget. Hostan är äckligt närvarande så fort jag anstränger mig - och i vissa stunder är andnöd bara förnamnet. Börjar väl bli dags för att kontakta farbror doktorn igen. Och troligen väntar en ny lungröntgen och vidare utredning. För någonting är det som är fel!


Dagens B12-spruta

Var borta på vårdcentralen idag och fick en ny spruta. Inget märkvärdigt! Det brukar inte kännas, men idag gjorde det riktigt ont! Troligen för att jag redan är så öm i hela kroppen, och som dsk:an sa själv så verkade det som om hon råkade komma för nära en nerv eller så... Men det gick snabbt över! Och dessutom sa hon att väldigt många blir väldigt trötta precis innan dom ska få en ny spruta. Så hon var inte speciellt förvånad över sista dagarnas enorma trötthet... Synd bara att kroppen inte själv kan ta upp B12 längre!


Lilla Racern

Lilla Racern gick igenom besiktningen i år igen - helt utan anmärkning! Börjar nästan bli en vana nu... Tänker på kommentaren som jag fick förra året: "För att vara så gammal är den väldigt fräsch!" Tror vi håller oss till den ett tag till...


Jobbet funkar hyfsat nu

Jag kämpar på - går dit - jobbar - försöker så gott det går... Det som hände på jobbet idag vill jag dock inte ha en repris av, sånt klarar jag mig faktiskt utan. Men det är så himla lätt att säga när man inte är mitt uppe i skiten! Och hur ska man kunna förklara för någon annan när man knappt förstår själv? När man inte får fram ett enda ord? Trots att det är det enda man vill... Och är bollen väl satt i rullning är det svårt att få stopp på den..!


Kören hjälper mig att överleva

På något sätt hanterar jag situationen ganska okej, men det tar på krafterna, det tar på motivationen, det tar på allt. Alltså - att vara med på övningarna fast jag inte kan sjunga... Men körledaren peppar mig så gott hon kan! Och om hon nu får som hon vill - så kommer någon eller några av mina skrivna låttexter att användas inom kyrkan ganska snart. Självklart med mitt godkännande! Om det sen blir med hjälp av kören eller prästen återstår dock att se. Men valet av textuppläsare är i nuläget i alla fall ganska givet! Och jag kan helt ärligt säga att Alvestas coolaste präst nu verkar ha fått konkurrens... Sen återstår ju bara ångesten över julbordet då - men på något sätt ska vi nog lösa den biten också. Och jag kommer ju troligen att ha "Den Bästaste Bodyguarden" vid min sida...


 10-årskalas i Lund

Liten tjej börjar bli stor! I helgen väntar 10-årskalas för brorsans goa tjej... Så nu gäller det bara att samla ihop krafterna, så man orkar ta sig dit och umgås lite...

 

NEJ nu får det räcka för den här gången! Dags att hitta John Blund!

 

KRAM




 
 
Ingen bild

Soffan

24 november 2012 18:28

Angående sprutan så förstår jag varför det gjorde så ont. Det brukar som sagt var inte ens kännas, men dsk stack tydligen ordentligt - för det är först nu som blåmärket börjar försvinna...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 9 januari 2019 20:42

Kära läsare! Jag har beslutat mig för att byta blogg, på grund av vissa problem och vissa personer. Men det är nytt år och dags att börja om! Vill ni ha adressen så hojta till, annars får ni ha det bäst! All kärlek och respekt till er därute som f...

Av Sofia - 13 november 2018 23:09


Så här i efterhand är jag glad att jag lyssnade på magkänslan och åkte in hela vägen till akuten. Jag kände bara på mig att någonting var fel! Riktigt fel! Även om jag knappt förstått vad som faktiskt hänt, så vet jag att det var allvarligt och krävd...

Av Sofia - 28 oktober 2018 18:16

Tomma ord och lögner Men det är över nu En gång för alla Ni ska inte få göra mig illa mer! ...

Av Sofia - 2 september 2018 17:34

Vill inte vara med längre! Orkar inte kämpa mot personal som går bakom ryggen på mig och ljuger både mig och chefen rakt upp i ansiktet. Och som påstår att saker inte existerar trots att det går att läsa innantill i beslutet. Orkar fan inte... Dom ha...

Av Sofia - 12 maj 2018 18:25


Växjö Pride 2018När det inte blev som man tänkt - så får man göra det bästa av det ändå    ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards