Direktlänk till inlägg 15 mars 2013

En dag i taget

Av Sofia - 15 mars 2013 21:00




Har varit lite för mycket nu på sistone! Men men, någon gång skall det väl börja vända..? I onsdags blev jag beordrad av distriktssköterskan att vila - och inte stressa eller anstränga mig. Var 2:a gången på 2 dagar som jag var nere och kollade mitt höga blodtryck - som av någon anledning inte vill gå ner! Egentligen ville dom att jag skulle träffa läkaren ganska omgående, eftersom detta har pågått ett tag nu.. men till slut gick dom med på att avvakta tills nästa vecka - då jag ändå ska träffa min nya njurläkare. Så dom släppte motvilligt taget när jag lovade att jag skulle ringa direkt om jag blev sämre! Så just nu kan jag bara hoppas på att dom sista provtagningarna inte visar några negativa förändringar på njurarna. Behöver liksom inte den skiten också...


Någonting som faktiskt fungerar bra just nu är jobbet. Och det känns skönt att kunna få chansen att landa i det som funkar.. att slippa göra förändringar hela tiden! Visst, det finns fortfarande alternativ och det känns tryggt att veta, men dom förändringarna bör inte ske förrän jag är redo för dom. Uppgifterna i sig är ju sällan nåt problem, det är snarare sakerna runt omkring som ställer till det en aning! Det stör mig inte så mycket att vissa personer kommer och går, är liksom van vid det, för så har det ju mer eller mindre alltid varit... Jag är nöjd så länge jag får köra mitt race, i min takt. Och dom personerna som jag mår bra av - dom tar jag till mig! Dom andra bryr jag mig inte så mycket om!


Nästa vecka kommer bostödets sköterska Mr B hit på besök. Antar att det är bra eftersom jag ännu inte har träffat honom. Då ska vi prata mediciner och så får vi se vad han tycker om medicinskåpet i garderoben. Ska eventuellt ha alla mediciner hemma själv sen! Jag är inte speciellt orolig för det, eftersom jag vid det här laget känner mig själv och vet vart min gräns går. Dessutom har jag bra stöd på kvällar och nätter nu, även om det "bara" är via telefon - men det fungerar och jag är mycket lugnare på kvällarna sen vi bytte ställe...


På måndag ska jag och J till hjälpmedelscentralen (eller vad det nu heter) och träffa en tjeja där. Ska kolla på bolltäcken och lite annat smått och gott som kanske kan hjälpa mig...


Nä nu får det räcka för ikväll - ska återgå till att vila och kolla på Bevvan! Ha dé bäst alla därute!


KRAM




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 9 januari 2019 20:42

Kära läsare! Jag har beslutat mig för att byta blogg, på grund av vissa problem och vissa personer. Men det är nytt år och dags att börja om! Vill ni ha adressen så hojta till, annars får ni ha det bäst! All kärlek och respekt till er därute som f...

Av Sofia - 13 november 2018 23:09


Så här i efterhand är jag glad att jag lyssnade på magkänslan och åkte in hela vägen till akuten. Jag kände bara på mig att någonting var fel! Riktigt fel! Även om jag knappt förstått vad som faktiskt hänt, så vet jag att det var allvarligt och krävd...

Av Sofia - 28 oktober 2018 18:16

Tomma ord och lögner Men det är över nu En gång för alla Ni ska inte få göra mig illa mer! ...

Av Sofia - 2 september 2018 17:34

Vill inte vara med längre! Orkar inte kämpa mot personal som går bakom ryggen på mig och ljuger både mig och chefen rakt upp i ansiktet. Och som påstår att saker inte existerar trots att det går att läsa innantill i beslutet. Orkar fan inte... Dom ha...

Av Sofia - 12 maj 2018 18:25


Växjö Pride 2018När det inte blev som man tänkt - så får man göra det bästa av det ändå    ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards