Alla inlägg under januari 2012

767

Av Sofia - 7 januari 2012 18:29

© 120107


SER EN STJÄRNA I DET BLÅ

VET ATT DU FINNS DÄR ÄNDÅ

TROTS ATT DU ÄR BORTA

FINNS DU HÄR HOS MIG


I MITT HJÄRTA HÄR OCH NU

I MITT HJÄRTA DÄR FINNS DU

SOM JAG SAKNAR VARJE STUND

JA VAR SEKUND


I MITT HJÄRTA HÄR OCH NU

I MITT HJÄRTA DÄR FINNS DU

PAPPA JAG ÄLSKAR DIG

DU FINNS HOS MIG

Av Sofia - 5 januari 2012 16:00

Inte min dag idag! Det är verkligen inte min dag idag!


 Dagens blodtryck låg på 135/95 (och det kunde ju ligga lite bättre - enligt njurläkaren)

Först började han snacka om 24-timmarsmätning (för 2:a ggn) men ändrade sig. Men jag får 6! veckor på mig att få kontroll på trycket, genom mer motion och viktminskning. Fler medicinändringar ville han inte göra, så jag får väl leva med dessa nya blodtrycksfall och onormala pendlingar... Efter dessa 6 veckor blir det 24-t-bt och ny viktkontroll, sen får vi se...


Provsvaren var i alla fall OKEJ - vilket innebär att njursjukdomen ännu inte har brutit ut. Positivt!


Hämtade ny medicin på apoteket. Har fortfarande inte riktig koll på hur det där med dospåsar funkar.. men fick snällt hosta upp 300 spänn extra...


Hostan är tillbaka igen. Är tydligen en vanlig biverkning av den nyaste blodtrycksmedicinen - men låter det vara osagt om det just nu beror på den eller inte...


Taklampans alla tre spotlights small till och slocknade samtidigt. Illa!


Nytt år, nya möjligheter - nu kan det bara bli bättre!


KRAM

Av Sofia - 4 januari 2012 20:45

Bortsett från nackspärr, så är läget hyfsat lugnt just nu...


Laddar dock inför morgondagens besök hos njurläkaren - men är inte speciellt nervös inför provsvaren. Skulle något av värdena ha förändrats så kollar dom ju upp det! Däremot är jag lite orolig för vad dom ska säga om blodtrycket - det pendlar fortfarande alldeles för mycket upp och ner.. Från 159/95 till 107/61 (vilket är det absolut lägsta jag nånsin har haft) och sen uppåt igen - så det gäller lixom att hänga med i svängarna...


KRAM

Av Sofia - 1 januari 2012 21:30

Började med att fira in det nya året tillsammans med bostödsligisterna på Sommarvägen. En något annorlunda upplevelse - men är glad att jag hakade på... Gbg:aren lyckades visst övertala mig! Och för att vara allra första gången jag träffade henne - så gick det riktigt lysande..!


Så nu önskar jag alla människor därute i cybervärlden en god fortsättning på detta nya år!


Själv ska jag ladda upp inför morgondagens provtagningar - med cider och clementiner. Skål!


KRAM

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards