Direktlänk till inlägg 28 november 2011

Advent

Av Sofia - 28 november 2011 15:13

Okej, dags att erkänna - jag är totalt fast i Bubble Island! Så otroligt beroendeframkallande...


Gårdagskvällens adventskonsert i Alvesta var magisk. Och jag är nästan (men bara nästan) lite stolt över mig själv - fixade ju att vara med och sjunga 6 av 8 låtar! Det är mer än på väldigt länge..! Det märks att det har börjat släppa lite i halsen nu, börjar kunna hänga med på lite högre toner igen - som jag inte kunnat göra innan. Så nu får sopranerna se upp - för ALTarna kan faktiskt konkurrera... ;o) Träffade en gammal klasskompis på konserten igår. Blev något glatt överraskad när jag dessutom insåg att vi faktiskt skulle sjunga ihop åxå. Var lixom inte riktigt beredd på det... Herregud, det är ju typ 6 år sen vi sjöng ihop! Men det var i alla fall roligt att träffa honom igen! Efteråt hängde jag en stund med G (fortfarande den bästaste) - innan vi sen körde hemåt i blåsten. Självklart körde jag hur lugnt som helst - hade ju dessutom någon som låg framför mig hela vägen och bestämde farten...


Nu blir det uppladdning inför kvällens körövning i Hjortsberga!

KRAM

 
 
Ingen bild

Elisabet "Bess" E

28 november 2011 16:11

Det är så kul & läsa att du håller på med körer & sjunger. Jag har ju själv sjungit i kör så jag vet hur kul & själs-befriande det är. :o)
(p.s. är det nån gammal klasskamrat jag har sjungit med som jag känner?? vi kanske gick på samma skola samma år... d.s.)

~Kram ♥ღ

Sofia

28 november 2011 21:46

Janne från Alvesta! =)

Kom helt plötsligt att tänka på lussetåget - hos landshövdingen - minns du?? Herregud, det var tider det..! Var visserligen rätt "drogad" då, men den upplevelsen glömmer man inte i första taget..!

Musiken är det jag fortfarande lever för! Så enkelt är det! =)

Kram ♥

 
Ingen bild

Elisabet "Bess" E

5 december 2011 15:42

Anade att det var han. Men det kunde ju lika gärna vara någon annan...
Jo, minns det mesta tror jag. Vi sjöng ju gospel med en kyrkokör i en vanlig kyrka en söndag & avslutningen med kören på skolan. (Var du med på det??)

~KRAM IGEN... ;o)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 9 januari 2019 20:42

Kära läsare! Jag har beslutat mig för att byta blogg, på grund av vissa problem och vissa personer. Men det är nytt år och dags att börja om! Vill ni ha adressen så hojta till, annars får ni ha det bäst! All kärlek och respekt till er därute som f...

Av Sofia - 13 november 2018 23:09


Så här i efterhand är jag glad att jag lyssnade på magkänslan och åkte in hela vägen till akuten. Jag kände bara på mig att någonting var fel! Riktigt fel! Även om jag knappt förstått vad som faktiskt hänt, så vet jag att det var allvarligt och krävd...

Av Sofia - 28 oktober 2018 18:16

Tomma ord och lögner Men det är över nu En gång för alla Ni ska inte få göra mig illa mer! ...

Av Sofia - 2 september 2018 17:34

Vill inte vara med längre! Orkar inte kämpa mot personal som går bakom ryggen på mig och ljuger både mig och chefen rakt upp i ansiktet. Och som påstår att saker inte existerar trots att det går att läsa innantill i beslutet. Orkar fan inte... Dom ha...

Av Sofia - 12 maj 2018 18:25


Växjö Pride 2018När det inte blev som man tänkt - så får man göra det bästa av det ändå    ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards