Alla inlägg under februari 2012

Av Sofia - 19 februari 2012 16:00

KÖREN ÄR BÄST (Och självklart syftar jag då så klart på dagens ALTar =)


* Du är min herde

* Herre hjälp mig nu idag

* Från skuggornas land

* Här nära

* Må din väg

* Se hur gudsvinden bär


 Idag gav jag allt jag hade - och då menar jag verkligen ALLT! Från början till slut... Bortsett från K så tror jag knappast att det var någon annan som märkte nånting..? För trots att ångesten höll på att äta upp mig och tårarna brände bakom ögonlocken - så tog jag mig igenom det. På mitt sätt! Och dom stunderna det var som jobbigast hade jag bara en enda tanke - att lägga all fokus på M..! Varför? Då försvann ju alla andra...


Någonstans på hemvägen efteråt tappade jag dock bort mig själv. Förstår inte riktigt... Men okej - det gick nog lite väl fort.. för 10 minuter till Växjö känns såhär i efterhand kanske inte riktigt helt okej lixom..! Skärpning Soffan




Dagens låt => Ta mig för den jag är - Nordman


KRAM

Av Sofia - 17 februari 2012 18:37

Idag är sorgen tung


Mina tankar går just nu till en av mina bästa kompisar och hans familj - som idag har förlorat en familjemedlem. I sorgen finns inga ord, och det är svårt när en nära anhörig går bort. Jag vet, har själv varit där... På några få sekunder blir man påmind om hur skört livet egentligen är.. På några få sekunder vänds hela ens värld upp och ner.. På några få sekunder blir livet aldrig sig likt igen... Hjärtat blöder och det gör ont, riktigt ont! En sanning så svår att förstå! Varför just du? Älskad & saknad - av mig som så många andra! Minns - och ser att ännu en stjärna har tänts på himmelen...


Av Sofia - 16 februari 2012 21:45

40 minuters promenad med R idag!


Kvällens låt => Kärleksvisan - Sarah Dawn Finer


KRAM

Av Sofia - 15 februari 2012 21:15

45 minuters promenad med N idag!


Har fått dille på ris med gräddsås - kanske mest för att jag inte får behålla så mycket annat just nu..! Tur att jag snart ska träffa den nya dietisten...


 Stirrar runt och nynnar på låtarna som kören ska sjunga i helgen. Vaddå noter? Får väl se hur det blir på söndag, får ju avgöra själv hur mycket jag fixar att vara med... Men jag tänker i alla fall åka dit - och funkar det så funkar det...


Kvällens låt => Tro - Marie Fredriksson


KRAM

Av Sofia - 14 februari 2012 22:15

Var rätt lugnt på jobbet idag! Vi var 3 stycken innan pausen - och 2 stycken kvar efter pausen.


Dagens jobb


KRAM

Av Sofia - 13 februari 2012 23:45

Superspeedad


Varit och veckohandlat på Maxi med bostödet - och pantade för cirka 70 spänn.


Haft ett långt och allvarligt samtal med Farbror Psyk - som självklart slutade bra.


Haft möte med enhetschefen, min handledare på jobbet och 3 stycken ifrån bostödet. Antar att det gick bra..! Vi gick igenom den personliga planen (som jag nästan skrivit helt själv) - och dessutom fick jag en guldstjärna ifrån enhetschefen. Enorma framsteg sen första gången hon träffade mig!


Varit på kören ikväll - men vart fanns alla andra..? För att vara 1:a övningen ihop med M så gick det riktigt bra! Visst - det var rätt oroligt - men samtidigt kändes det faktiskt rätt okej... Och jag fixade det helt själv! Jag och M pratade lite grann efteråt - och nu vet jag att det finns en ny grund att bygga på. Men allt får ha sin egen tid... Det viktigaste är att jag vet att M åxå vet! Och att jag vet att hon kommer att backa upp så gott det går..!


KRAM

Av Sofia - 10 februari 2012 19:45

Har idag ÄNTLIGEN fått en ny dammsugare - på kommunens bekostnad. Precis som det ska vara! Rätt ska vara rätt lixom! Så jag antar att det står städning på helgens schema nu...


KRAM


Av Sofia - 9 februari 2012 20:45

56 minuters promenad med U idag!


Sista dagarna har jag haft muskelvärk till tusen - och jag känner igen det så himla väl. När man tror att det börjar vända och man känner hoppet komma på nytt - så brakar man rakt in i väggen istället... Det finns inget mellanläge - det är lixom bara allt eller inget... Jag försöker prioritera det som är viktigast för mig själv, dom sakerna som verkligen hjälper mig i rätt riktning. Men det är svårt! Det är svårt att hitta balansen..!


Ikväll är det dags att "inviga" dom nyaste rutinerna - så får väl se hur det går...


Nu har jag gjort mitt för idag! Blir strax film...


KRAM

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards